LeaP-Quest "FUN WITH SCIENCE IN EVERYDAY LIFE" from Khanna High School

 LeaP-Quest
" FUN WITH

 SCIENCE IN

 EVERYDAY  LIFE"

from
KHANNA HIGH SCHOOL



Link of Registration :- https://forms.gle/WbVAykyG9XaSfhfZ9

Date of  Inauguration :- 27th May 2024 at 2:30pm
on ZOOM meeting link already given google form 

Day 2- 30th October,  at 2:30pm (for presentations and for live quiz)

How to create project using Google Slides :- https://youtu.be/vvgXxjLKH0Q

For Class 10 :- You have given two options for project, select any one to prepare project

1_ Case Study


how to use this app ..see this video .https://youtu.be/b3Wn69pNKIQ 
Title of the assignment : Identification of a metal from its properties

Theme : 8. Physical and Chemical properties of matter
Sub-theme : 8.5 Metallurgy

The following body of information has been accumulated about a metal ‘X’. Identify the metal from these data.

i)In its elemental state, the metal is white, lighter than iron and a good conductor of heat and electricity.
ii) The metal cannot be obtained in the free state in nature; it has to be extracted from its oxide ore.
iii) The metal reacts with dilute HCl to form hydrogen gas and a soluble salt.
iv) It does not react easily with water or oxygen because a thin, conducting surface layer of its oxide
protects the underlying metal from oxidation.
v)  It is not possible to extract the metal by electrolysis of an aqueous solution of its chloride or sulfate salt

असाइनमेंट का शीर्षक: किसी धातु की उसके गुणों से पहचान

थीम: 8. पदार्थ के भौतिक और रासायनिक गुण
उप-विषय: 8.5 धातुकर्म

निम्नलिखित जानकारी को एक धातु 'X' के बारे में संचित किया गया है। इन आंकड़ों से धातु की पहचान करें।

i) इसकी प्रारंभिक अवस्था में, धातु सफेद, लोहे की तुलना में हल्का और गर्मी और बिजली का एक अच्छा कंडक्टर है।
ii) धातु को प्रकृति में मुक्त अवस्था में प्राप्त नहीं किया जा सकता है; इसे अपने ऑक्साइड अयस्क से निकाला जाना चाहिए।
iii) धातु हाइड्रोजन गैस और एक घुलनशील नमक बनाने के लिए पतला HCl के साथ प्रतिक्रिया करता है।
iv) यह पानी या ऑक्सीजन के साथ आसानी से प्रतिक्रिया नहीं करता है क्योंकि इसके ऑक्साइड की एक पतली, सतह परत का संचालन होता है
अंतर्निहित धातु को ऑक्सीकरण से बचाता है।
v) इसकी क्लोराइड या सल्फेट नमक के एक जलीय घोल के इलेक्ट्रोलिसिस द्वारा धातु को निकालना संभव नहीं है
YouTube link of video and app link in description of video :-https://youtu.be/b3Wn69pNKIQ

2_Survey Report

Students can group with at lest two students and do the following task

 Theme : 6 Current Electricity
Sub-theme : 6.4 Electrical Power


Title of the assignment : Survey on the domestic uses of electric energy and their consumption.
छात्र कम से कम दो छात्रों के साथ समूह बना सकते हैं और निम्नलिखित कार्य कर सकते हैं

  थीम: 6 करंट बिजली
उप-विषय: 6.4 विद्युत शक्ति


असाइनमेंट का शीर्षक: विद्युत ऊर्जा के घरेलू उपयोग और उनके उपभोग पर सर्वेक्षण।

How to calculate B.O.T use this link ....B.O.T की गणना कैसे करें इस लिंक का उपयोग करें https://www.calculator.net/electricity-calculator.html

Create this table in given app and fill the data....इस तालिका को app में बनाएँ और डेटा भरें 


use this app https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.docs.editors.sheets









For  Research :-For class 10



For Class 11 and 12 Science :- 
Select any problem and create project




Problem.NO._1

Problem NO. _2



Problem NO_3



Problem NO.4




Problem NO._5



How to create project using Google Slides :- https://youtu.be/vvgXxjLKH0Q

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